Učitavam...
(U slučaju dužeg učitavanja, pritisnite ovdje)

E-learning - online osposobljavanje iz zaštite na radu

E-learning ili e-učenje je sustavno stjecanje znanja putem uporabe računala i interneta po unaprijed pripremljenim programima usklađenim prema potrebama korisnika.
 
 
U našoj svakodnevnici suočeni smo s potrebom sve bržeg stjecanja znanja ako želimo ravnopravno komunicirati u društvu, a posebice je važno da budemo pravodobno informirani o novim spoznajama koje su nam potrebne za uspješno svladavanje poslova na radnom mjestu. Jer kako više ništa nije sigurno, tako nije sigurno niti da nas već sutra neće na našem radnom mjestu zamijeniti neki novi, mlađi radnik koji ima više znanja i vještina od nas. Nažalost, imamo sve manje vremena za učenje na klasični način. Različiti tečajevi, seminari i radionice traže previše vremena za sadržaje koje nam nude, a od kojih obično već nešto i znamo pa nam je praćenje nastave nezanimljivo. Najveći gubitak vremena predstavlja odlazak u određeno vrijeme na određena mjesta za učenje i povratak s tih mjesta, uključujući sve one neprilike vezane uz gradski promet, parkiranje i slično.
U vremenu kad su računala ušla u život skoro svakog od nas, bilo bi šteta koristiti ih za igrice i «surfanje» po beskraju interneta, jer se računala mogu iskoristiti upravo za brzo i lagano stjecanje onih znanja koja su nam potrebna, bez nepotrebnog gubljenja vremena.

Programi samoučenja konstruktivno doprinose obogaćivanju znanja, tako da se novo integrira u postojeću strukturu znanja. Onaj koji uči oplemenjuje svoj svijet znanja novim spoznajama. Samoučenje se može uspješno odvijati preko računala i to:
  • offline (uz pomoć prezentacija na CD-u ili DVD-u) ili
  • online stalnom vezom na Internetu ili u mreži tvrtke (Intranet)

Alternativno se programi mogu sastavljati kombinacijom offline i online modula. Integracija E-learninga i klasične nastave u konačnosti naziva se super učenje (Blended learning (super učenje). Ovakav pristup koristi se i u edukaciji stručnjaka sigurnosti i zaštite na radu.

Dakle, možemo zaključiti e-learning ili e-učenje je sustavno stjecanje znanja putem uporabe računala i interneta po unaprijed pripremljenim programima usklađenim prema potrebama korisnika. Korisnik može učiti sam u vrijeme koje mu odgovara ili u grupi s drugim osobama, ako se uključi u virtualni razred-učionicu.

Metoda prenošenja znanja putem E-learninga (primjerice sadržaji za sigurnost na radu i zaštitu zdravlja) ovisi o:
  • ciljevima učenja
  • grupnim ciljevima
  • pretpostavkama za učenje
  • sadržajima koje treba prenijeti izabranim procesom učenja
  • željenoj kontroli uspjeha.

E-learning metoda je neovisna o vremenu i mjestu. Ona nudi multimedijalne mogućnosti, da se kreiraju sadržaji učenja-primjenom teksta, slike, tona i filma. Učenik može koristiti više praktičnih kanala-interaktivnim oblikovanjem i oblikuje slijed učenja samostalno aktivirajući akcije i reakcije u sustavu. Po potrebi je moguće aktualizirati i dopunjavati sadržaje učenja. Ako program prati više učesnika, on potiče komunikativnost i pospješuje proces učenja izmjenom među učesnicima i drugim učenicima što znači da su svi koji uče u mreži. Moguće je primjerice obrazovne sadržaje kooperativno obrađivati u grupama učenika. Isto tako učesnik može prema potrebi ući u dokumente i medije ili se obratiti pitanjima na drugog učesnika E-learning sustava. Ovako diferencirana E-learning ponuda omogućuje individualiziranje sadržaja učenja. Onaj koji uči odlučuje u kojem vremenskom periodu će obraditi određene sadržaje i u kojoj formi. S toga je svrsishodno programe postaviti (ugraditi) u sistemu modularno.

Istraživanja na ovu temu pokazuju da je e-učenje najintenzivnije na području :
  • menadžerskih vještina, a zatim
  • IT (informatičke tehnologije),
  • prodajnih vještina,
  • osobnog razvoja,
  • operativnih i tehničkih vještina,
  • vođenja projekata i
  • poznavanja proizvoda.

Pošto su mogućnosti oblikovanja E-learning-a mnogostruke ne postoji generalna strategija za E-learning ponude. «Prema situaciji i potrebi institucije i njenih grupnih ciljeva moraju se razviti specijalne pripreme», preporučuje jedan ekspert. I: «Ne započeti sa ukupnim rješenjima, nego kroz pregledne pilot projekte skupljati iskustva.»